כתיבת סינופסיס – דוגמה לקומדיה רומנטית "מתחתנת"

מצרף דוגמה נוספת לסינופסיס, שישה עמודים הפעם, על הקומדיה הרומנטית שלי שכתבתי וביימתי. הסרט יצא לאקרנים ב2022 בכיכובם של הילה סעדה, דין מירושניקוב וענת וקסמן.

מתחתנת

סינופסיס לסרט קולנוע רומנטי קומי

כשאנחנו פוגשים בפעם הראשונה את גבי (גבריאלה) היא לבושה שמלת כלה לבנה ומדברת למצלמה. היא מספרת לנו שאנשים שונים הגיבו בצורות שונות ומשם אנחנו מתחילים מונטאג' של דמויות, אמא שלה ובן זוגה, אביה ובת זוגו, מור (החברה המצחיקה שלה, דייטרית סדרתית), דנה (חברה נוספת, נשואה יפיפיה ומסודרת), אחיה שגר בקנדה ועוד שני אנשים שלמדו איתה בתיכון ובגן שמגיבים כאנשים ששמעו את זה משמועות או פרסום בפייסבוק. וכולם מגיבים על עניין יוצא דופן שקרה לה, מבלי להגיד מפורשות שמדובר בכך שהיא החליטה להתחתן עם עצמה. בסוף המונטאג' אנחנו חוזרים לגבי שמסכמת שזה לא שזה מה שהיא תכננה. היא בהתחלה הייתה בנתיב הרגיל לחתונה, כמו כולם. ודרך המשפט שלה אנחנו עוברים לסצנה בה רואים אותה בביתה עם דובב.

חלק א' – ההצעה

גבי יוצאת עם דובב כבר שלושה חודשים וחושבת שזה דווקא נראה רציני. כשהוא שולף קופסת תכשיטים היא חושבת שהנה הוא מציע אבל מגלה שאלו בסך הכל עגילים. כמה שעות מאוחר יותר ובעקבות הודעת ווטסאפ חשודה, היא עוקבת אחריו ומוצאת אותו עם בחורה, כשהיא באה אליו בטענות של בגידה ושואלת מי הבחורה היא מגלה שזאת אישתו מזה ארבע שנים….

גבי נשברת מהגילוי הזה ומור ודנה באות לעודדה. מור אפילו מוכנה לוותר בשבילה על הדייט שיש לה היום בערב אבל גבי אומרת שאין צורך. דנה מציעה לה להצטרף אליה לפגישת טעימות כיפית שיש לה על מנת לפחות לנחם אותה בקצת מזון.

מור בינתיים, ממשיכה את שגרת הדייטים ההזויים שלה והפעם פוגשת בחור שמסכים לפגוש אותה רק על הספסל מתחת לבית שלו וכשהוא יורד בטרנינג. הוא כמובן לא נשאר עד הבוקר. אף אחד לא נשאר עם מור עד הבוקר והיא תמיד חשבה שמי שיישאר עד הבוקר הוא יהיה אחד. כשהיא מתעוררת במיטתה לבד היא בהתחלה מאוכזבת אבל אז לפחות נהנית מזה שאף אחד לא מפריע לה להפליץ בשקט.

גבי מגיעה מדוכאת לחלוטין לארוחת הטעימות של דנה רק בשביל לגלות שזה בעצם ארוחת טעימות לקראת חתונת השמונה שנים שדנה עושה מחדש עם בעלה. לא מספיק שגבי לא מתחתנת עם אף אחד, אז גם החברה הטובה שלה הנשואה, עושה חתונה נוספת אחרי שמונה שנים ועוד מזמינה אותה לטעימות בחוסר רגישותה. אבל דווקא שם, במפגש עם מפיקת האירועים הססגונית של המקום, ניטעת בראשה של גבי התובנה שהיא אומרת לה, שהדבר הכי חשוב זה לאהוב את עצמך כי מי שלא אוהבת את עצמה, אף אחד לא יאהב אותה.

בביתה, גבי מתחילה לעבד את מה שאמרה המפיקה ומתחילה להגיד לעצמה שהיא אוהבת את עצמה בבטחון גבר והולך. זה מעודד אותה והיא מחליטה לעלות שלב, לובשת את השמלה הלבנה שלה ואז יוצאת אל החצר מתחת לכוכבים ועומדת שם ובהתחלה מדברת על הדחליל דמוי הגבר שתקוע בגינתה אבל אז מבינה שהוא מיותר וזורקת אותות ועומדת באמצע החצר ואומרת את הנדרים כשהיא מביטה בהשתקפות שלה בחלון הגדול של המרפסת היא מבינה מה היא באמת רוצה לעשות – לארגן את החתונה שהיא תמיד רצתה, רק בלי גבר. היא תתחייב לעצמה. ברקע ברדיו, בחלש יש שיר שמתנגן והיא מתחילה לשיר אותו בבטחון בחצר ומחייכת כי היא החליטה להתחתן עם עצמה.

חלק ב' – ההזמנה

גבי מספרת קודם כל למור ולדנה והן מגיבות בצורות שונות. מור מפרגנת ודנה מדכאת אותה. גבי צריכה נגר בשביל לבנות במה בחצר לחתונה. מור אומרת שלאחיה יש חבר נגר משהו משהו. היא תשיג לה. קוראים לו אסי. מור אומרת לה שהיא גם התייאשה מגברים והחליטה לנסות נשים מה שיוביל אותה למספר דייטים עם בחורות שבאופן לא מפתיע יהיו קטסטרופליים כמו הדייטים עם הגברים וגם הפעם, אף אחת לא תישאר לישון עד הבוקר.

כמובן שהתגובה הקשה ביותר תהיה של אימא של גבי, מלכה, שתתחיל סדרת תגובות קוליות בווטסאפ עם כל חברותיה ואחיותיה, והכל אל מול אוזניה של גבי. אביה של גבי מגיב בשאלות מצחיקות כמו "אם היא תלך עם מישהו אחר, אז זה נחשב בגידה?" וכאלה. גם כשהיא מספרת את ההחלטה לאחיה היא לא מקבלת ממנו תמיכה. הוא נשוי לאיזה ביצ' ובקושי מקשיב למה שהיא אומרת. וגם שוכח לכבות את המצלמה בזמן שאישתו הביצ'ית יורדת על אחותו הלוזרית, כדבריה.

למחרת מגיע אסי, הנגר שמור שידכה לה. יש ביניהם קליק. מבקש לקבל שלושת רבעי מהכסף מראש ורק עם חשבונית. לא מוכן בשחור. לפי לוח הזמנים שהוא נותן היא קובעת את התאריך לחתונה. היא משלמת לו גם על הפירוק של הבמה בסוף. הוא צריך להגיע למחרת החתונה על הבוקר ולפרק את הבמה. היא לא מספרת לו שזה עם עצמה והוא לא שואל עדיין.

גבי יושבת על רשימת המוזמנים שאליהם תשלח את ההזמנה ומחליטה מי יהיה שם ומי לא, מי יבין ומי לא. היא עושה את זה עם מור ודנה, כשבחצר עובד אסי. דנה מתלהבת מזה שהוא חתיך. דנה תופסת את כל העניין החתונה בהומור, לא מאמינה באמת שגבי תעשה את זה וחושבת שהיא עושה את זה רק בשביל הקטע, כי כמו שהיא מכירה אותה היא הכי בנויה לחתונה ומרגישה שהיא צריכה לעזור לה להתחתן נורמאלי. אסי אומר לה שכדאי שתיידע את השכנים על האירוע ותחתים אותם שהם מאשרים אחרת יכולים לסגור לה את האירוע מהמשטרה אם מישהו יתלונן. היא מודה לו על הטיפ המקצועני הזה.

דנה פוגשת בכוונה את אביהו, האקס המיתולוגי של גבי במטרה לנסות ולהחזיר אותו לגבי כדי שלא תתחתן עם עצמה ומגלה שהוא פנוי וזה מביא לה רעיון בזמן שמור יוצאת לעוד דייט אחד עם נשים שמוציא לה את החשק גם מהן ומחליטה להיפגש רק עם החברות הטובות שלה במקום עוד דייט.

גבי קובעת עם מור ודנה יציאה וכאילו ממש במקרה מגיע אביהו. היא מבלה איתו עד מאוחר וחוזרת איתו לבית שלה אבל אחרי נשיקה אחת מתעשתת ומסלקת אותו. זאת כבר שעת בוקר ואביהו יוצא מהבית בדיוק כשאסי מגיע ומבחין בו. אסי שואל את גבי אם זה החתן והאם הכל בסדר אבל היא מספרת לו שהיא מתחתנת עם עצמה כי נמאס לה מגברים. אסי צוחק מזה ואומר שהוא מבין אותה לגמריי. גם הוא לא מאמין בנישואים ולא בחתונה, ובתכלס חושב שזה מודל שבכלל לא עובד. יש ביניהם חיבור יותר גדול עכשיו.

חלק ג' – הטבעת

גבי ודנה הולכות למדידת שמלה. נהיה סוג של תחרות בין שתי החתונות זו עם עצמה וזו שעושה שוב אחרי שמונה שנים כשמור בעד גבי כמובן. במדידות פוגשת גבי את המפיקה שנתנה לה את הרעיון אבל מגלה שהיא ממש לא התכוונה לזה שהיא תתחתן עם עצמה….השיחה מורידה לגבי את הבטחון ורק שיחה עם אביה מחזירה לה את הרצון ללכת עם החתונה עד הסוף.

במסגרת ההכנה לחתונה גבי צריכה לעדכן את השכנים ולהחתים אותם על הסכמה לעשות את האירוע. שכן אחד הוא רב ושואל אותה אם היא סגרה כבר רב והיא אומרת שלא ואז הוא מתנה את החתימה שלו בזה שהוא יהיה הרב והיא מזמינה אותו בתור רב, כי הוא מתלמד בלעשות חתונות וצריך לצבור בזה ניסיון אז הוא גם לא ייקח כסף. גבי לא מגלה לו שהיא מתחתנת עם עצמה ומזמינה אותו ליום האירוע בתנאי שיחתום.

מור באה להתבכיין על עוד כמה דייטים נוראיים ואסי מציע לה שהוא יעשה לה קואצ'ינג בזמן שהיא עושה דייט וגבי מצטרפת אליו. בערב כשכולם יוצאים מור מאוכזבת מהדייט שמגיע כי הוא לא נראה חתיך מספיק ואסי אומר לה שזה לא משנה כי הם במילא בדייט לימודי אז הוא חונך אותה והדייט אכן עובד יותר טוב. גם גבי ואסי מתחברים יותר טוב והוא מלווה אותה הביתה ובעצם להם יש דייט יותר טוב.

הם חוזרים הביתה ואסי מספר לה את האמת על עברו. הוא ישב בכלא על העלמת מס. מי שהלשינה עליו הייתה מישהי שהיה צריך להתחתן איתה והוא הבריז לה. מאז הוא לא סומך על נשים. היא אומרת לו שהיא מבינה אותו. היא בחיים לא הייתה עושה דבר כזה למשהו. הוא מרגיש קרוב אליה ובוטח בה. מלווה אותה הביתה כבר ערב אבל לא נכנס.

מור מתעוררת בבוקר והבחור החמוד לא הלך. הוא הכין לה ארוחת בוקר והיא נכנסת ללחץ היסטרי. היא לא יודעת מה לעשות.

מלכה מגיעה לבקר את גבי במקום עבודתה ומספרת לה, די בנונשלנטיות, שבן הזוג שלה, ויקטור, נפטר. גבי די מופתעת שאמה לא אמרה כלום על זה כי זה כבר קרה לפני שבוע אבל מלכה מגלה שבעצם לא נתנו לה להצטרף להלוויה כי היא וויקטור לא היו נשואים ולכן המשפחה לא נתנה לה להצטרף. אבל נשאר לה הכרטיס אשראי של ויקטור ולכן היא מזמינה את הבת שלה לשופינג וגם לקנות לה טבעת. יש התקרבות בין השתיים.

המוכרת בחנות אומרת לגבי שלבחור טבעת זה כמו לבחור מטה קסמים בהארי פוטר, את צריכה להרגיש את הקסם כשאת שמה אותה על האצבע. ואז היא שמה טבעת אחת על האצבע ומרגישה את הקסם.

כשהיא חוזרת הביתה, אסי עובד בחצר והיא עושה תנועה לא נכונה והטבעת מתגלגלת לה מהאצבע אל הרצפה ליד אסי. הוא מרים אותה ומגיש לה כשהוא על ברכיו. שניהם מודעים לפוזיציה שנראית כמו הצעת נישואים אבל לא אומרים כלום. הקליק ביניהם גבר.

מסיבת הרווקות – גבי עושה מסיבת קריוקי עם מור דנה ועוד שתיים או שלוש חברות שהן זמרות ממש טובות ויש מחרוזת שירי לא צריך גברים. ובינתיים דנה הולכת ונהיית שתויה יותר ויותר. ואז מור עולה ושרה והיא ממש מזייפת זה מכמיר לב ודנה יורדת עליה כי זה שיר של הכי שנינו יחד מאוהבים ודנה מתחילה לשיר אותו ואז מתחילה לבכות ומגלה שכל החתונת שמונה שנים שלה הייתה בשביל לנסות ולתקן את המשבר שיש לה בבית וגם זה לא עזר כי בעלה עזב את הבית שלשום והיא לא סיפרה לאף אחד ובהתחלה הן אמפתיות אליה אבל אז מור מתפרצת עליה שזה אמור להיות הערב של גבי וגם על זה היא משתלטת. עד שבסוף הן רבות כל השלוש כולל לעוף אחת על השניה. והמסיבה נגמרת באסון. גבי מתוך המצוקה שלה, מתקשרת לאסי ומבקשת ממנו לבוא. הוא בא לנחם אותה והם מתנשקים והוא נשאר.

חלק ד' – החתונה

הרב מגיע על הבוקר ומוצא את גבי יחד עם אסי. הוא חושב שהם בני הזוג ועושה איתם את השיחה של כמה המעמד הזה חשוב והם כל הזמן רוצים לתקן אותו אבל הוא קוטע ואומר להם שזה פעם ראשונה שהוא עושה את זה, אז שייתנו לו להגיד עד הסוף

מור מתגברת על הפחד שלה מהבחור החדש, החמוד, ומזמינה אותו שיבוא איתה לחתונה. והיא אומרת לו שמבחינתה זה ממש מפחיד כי אם הוא בא איתה לחתונה אז זה אומר שאולי הוא מוכן להתחייב וזה משהו שאף פעם לא קרה לה והיא מרגישה שזה ממש מסוכן שכל החיים שלה ישתנו פתאום, יש לה מונולוג מצחיק כזה.  והבחור אומר שהם בסך הכל הולכים לחתונה ושינסו ליהנות מזה כי היא מצחיקה אותו וכיף להם ביחד, אז למה לא?

אמא של גבי מגיעה ושמחה למצוא את אסי, אחר כך האבא וגם שתי דודות. וכולם שמחים שזה מה שהולך לקרות שהיא הולכת להתחתן עם בחור ולא עם עצמה. גבי נסגרת בחדר וממש נבוכה מאסי אבל הוא דווקא במצב רוח מרומם, מוכן לזרום איתה בספונטני. מקסימום הם יתגרשו אחר כך.

דנה מגיעה בהתנצלות, וגם מור עם הבחור ויש חיבור בין השלוש נשים שסולחות אחת לשניה. ומור אומרת שהסיבה שהיא אוהבת את זה שגבי מתחתנת עם עצמה זה בגלל שהיא לא רוצה להפסיד אותן בתור חברות, הרי ידוע שברגע שאישה מתחתנת עם גבר ויש לה ילדים אז כבר אין לה זמן לחברות שלה. וגבי ודנה ומור מבינות שגברים באים והולכים אבל החברות הנשית תמיד נשארת.

גבי הולכת עם אסי אל החופה ואז מבינה שלהתחתן איתו זה טעות. זה לא מה שהיא רצתה. היא אוהבת אותו וטוב לה איתו והכל אבל זה מוקדם מדי בשבילם וזה גם לא נכון. זה לא מה שהם מאמינים בו והיא מחזירה לו את כל מה שהוא אמר על זה שהוא לא מאמין בהתחייבות או בנישואים. ואסי נפגע כי הוא מרגיש שהוא שם את הלב קדימה והיא הבריזה לו אבל אז היא אומרת לו שהוא כנראה לא הבין מה יעשה טוב לשניהם והיא אומרת שהמעשה שהיא עושה זה משהו חזק שהוא גם בשבילה וגם בשבילו יעשה טוב. ובפעם הראשונה בחייה היא לא מוותרת על עצמה בשביל גבר ובאותו זמן גם עושה לו טוב. אסי נפגע באותו רגע ולא מבין ולכן הולך וגבי מחליטה ללכת על זה כמו שתכננה.

היא מגיעה לחופה והרב שואל איפה החתן וגבי אומרת שלא צריך חתן והרב בהלם. בחופה היא מתחילה להגיד את הנדרים שכתבה לעצמה ואז מזמינה את כל הקהל להגיד את הנדרים איתה. ודנה אומרת את זה לעצמה בלי בעלה שנטש אותה, ומור אומרת את זה ומופתעת לשמוע את הבחור החמוד חוזר על זה איתה וממען את זה אליה. ואבא של גבי אומר את זה וכשאמא שלה ממרפקת אותו והרב מחפש את הנדרים האלה בספר התורה ורק אז מבין מה היא עושה. וכל הקהל אומר איתה את הנדרים בקטע של חיבור לעצמם וכולם מבינים את העוצמה שבמעמד.

ואז היא שוברת את הכוס והמוזיקה מתחילה. והסרט מסתיים בסצנת כתוביות קרדיט עם ריקודים ושמחה של כל הדמויות אבל יהיה גם כתוב שם שכדאי לחכות לסוף כי יש עוד….

ובסוף הסרט, אחרי סצנת הכתוביות, המסיבה ובזריחה, גבי יושבת על הבמה שאסי בנה ומתבוננת בזריחה. והוא מגיע אליה ומתיישב עם כוס יין. ואומר לה שהיה ממש מרגש. ושואל אותה, בחשש, אם לפרק את הבמה שבנה. והיא אוחזת ביד שלו ואומרת לו שלא צריך, שישאיר את זה כי זה יפה והיא אוהבת את זה. ומספיקה הרמיזה הזאת והם מחייכים ומתנשקים והרחפן עולה למעלה.

רוצים להגיב?

× מוזמנים לדבר איתי