טריטמנט לדוגמא – אלברט

לאור בקשות רבות אני מצרף כאן טריטמנט לדוגמא. 

את "אלברט" כתבתי לאחר שקיבלתי מימון פיתוח מקרן הקולנוע הישראלי על סמך סינופסיס. אלברט הוא סרט אנימציה פיקסר-סטייל ולהפתעתי בכל זאת קיבלתי פיתוח והתיישבתי לכתוב אותו. הוא מספר את סיפורו של אלברט, רובוט המלחמה המתקדם בעולם, שבשל טעות לוגיסטית מוחו משובץ בגוף של רובוט ניקיון קטן והוא מגיע לידיה של יתומה המחפשת את אביה. 

את הטריטמנט שמופיע למטה הגשתי לקרן. כפי שתשימו לב יש בו קצת דיאלוגים, כי הם ביקשו ממני בשביל הלקטורים לתת דוגמאות דיאלוגים בכמה סצנות ובנוסף, היו לי את הדיאלוגים בחלק מהמקומות בראש וכתבתי אותן בשביל לא לשכוח. 

בשורה התחתונה, טריטמנט יכול לכלול קצת דיאלוגים בעד עשר סצנות. יותר מזה, עלול להיות מלאה ולתת תחושה של תסריט לא שלם ולפגוע בחווית הקריאה. 

העימוד כמובן השתבש לחלוטין בהעתקה מהוורד….במקור זה מועמד כפי שכתבתי בפוסט. 

 
 אלברט – טריטמנט
מאת: ערן ב.י
1.    חוץ, יום, הבית של איימי
המצלמה יורדת על פרבר קטן בעיר אל בית אחד, לא גדול מדי, שסביבו צמחיה מוזנחת ועם זאת יש בו משהו חמים, על דלתו תלוי שלט יום הולדת גדול וכשאנחנו נכנסים פנימה נשמעים קולות שמחה של מסיבה מלאה ילדים ובני משפחה.
2.    פנים, יום, הבית של איימי
בתוך הבית ילדים רצים עם כובעי ליצן על ראשם ובלונים פזורים, הוריהם עומדים בצד ושותים משקאות בזמן שמהמטבח יוצאת רבקה (בת 35, נאה ונעימה, ממושקפת, אמה של איימי) ובידה עוגת יום הולדת קצפתית שעליה 9 נרות.
כל הנוכחים שרים "יום הולדת שמח" בזמן שרבקה צועדת עם העוגה למרכז הסלון שם יושבת ליד השולחן איימי (בת 8, דקת גזרה ופרועת שיער עם זיק שובב מאד בעיניים) ומחייכת בשביעות רצון מתשומת הלב של החגיגה לכבודה. את רבקה מלווה סבתא ריטה (בת 60 אבל נראית מצוין ולבושה ספורטיבי עם פנים שובבות כמו של איימי) במצלמת וידאו ביתית קטנה שדרכה אנחנו גם יכולים לראות את איימי כשהעוגה מונחת לפניה.
הנוכחים מסיימים את השיר ואיימי מחייכת, מותחת עוד קצת את תשומת הלב לפני שהיא מכבה את הנרות
רבקה
קדימה, חמודה, תביעי משאלה.
עיניה של איימי פוזלות לכיוון המדף שעל האח, שם תלויה תמונת פנים של גבר (בן עשרים וחמש, פרוע שיער בצורה דומה לאיימי, עם פנים יפות של שחקן קולנוע הרפתקן). ליד התמונה יש צנצנת זכוכית עם שטרות כסף ומטבעות בתוכה. רבקה, ריטה וגם הנוכחים האחרים במסיבה קולטים לאן פנתה איימי ופניה של סבתא ריטה מתקדרים. רבקה נאנחת קלות.
רבקה
אולי בשנה הבאה, חמודה
איימי
אני יודעת, אני יודעת. מה שאני באמת רוצה זה……רובוט שינקה את החדר במקומי!
איימי מכריזה בקול רם ומכבה את הנרות בנשיפה אחת לקול מחיאות הכפיים וקריאות הצחוק של הנוכחים, עשן הנרות מיתמר למעלה אל המצלמה של סבתא ריטה שלוחצת על כפתור ה"העלאה" של הסרטון שהרגע צילמה. עם סיום בר ההעלאה מזנק השוט לתוך הסרטון, העולה לרשת, ונע באוטוסרטדת המידע האמורפית של הרשת עד שהוא צץ בסצנה הבאה.
3.    פנים, יום, המעבדה של פרופסור סינג
אנחנו יוצאים ממרחבי הרשת אל מעבדה גדולה ומשוכללת שבמרכזה עומד מסך גדול (שממנו יצאנו) כשעליו יש ייצוג תנועות קול של דיבור של מחשב. המחשב הזה הוא "אלברט", הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם. לצד המסך יש שתי זרועות רובוטיות שאחת מהן מניחה רץ על לוח שח המונח לפני המסך
אלברט
תורך פרופסור.
למול המסך שעליו יש ייצוג של אלברט, יושב פרופסור סינג (בן 56, הודי ממושקף וגוצי). הם בעיצומו של משחק. פרופסור סינג משחק בלבנים, אלברט בשחורים. מצבו של הפרופסור לא טוב, הוא נראה מצוברח מכך. הוא מושיט יד לכיוון כלי מסוים
אלברט
זה צעד מאד צפוי, פרופסור
הפרופסור
או, קיי אז מה אתה אומר על זה?
הפרופסור מניע בפתאומיות כלי אחר.
אלברט
זה צעד פחות צפוי. בעיקר בגלל שהוא מאד מטופש. עכשיו אני אנצח אותך ב6 מהלכים. אילו היית מזיז את המלכה זה היה לוקח לי 12 לפחות.
הפרופסור
אלברט, אתה צריך לדעת שזה לא כל כך כיף לשחק אם יודעים את תוצאת המשחק מראש.
אלברט
אתה מספר לי? זה כל כך משעמם… חשבתי שאתה לפחות נהנה מזה
הסלולרי של הפרופסור מצלצל.
הפרופסור
הייתי נהנה יותר אם היית נותן לי לנצח מדי פעם. (עונה לטלפון) כן? אין בעיה. אני מיד מגיע.
אלברט
אתה יודע שזה נוגד את התוכנה שלי. ואתה גם יודע מי אשם בזה.
הפרופסור
אני יודע. אני יודע…אולי באמת נצטרך לעשות לך איזה עדכון. אחרי הכל, יש דברים שרק אם מפסידים אפשר לזכות בהם.
אלברט
זה נשמע כמו משפט של לוזרים. ד"ש לבוס הגדול.
הפרופסור
בטח השטויות הרגילות. אל תדאג, אני אחזור עוד מעט.
4.    פנים, לילה, חדר ישיבות קונצרן
המעבדה של פרופסור סינג שייכת לקונצרן תעשייתי ענק ובינלאומי שבראשתו עומד סטיב קרוק, המנכל הכריזמטי והצעיר של הקונצרן. כשאנחנו רואים אותו לראשונה הוא בדיוק מדווח לבורד המנהלים של החברה, שנמצאים על מסכים גדולים בחדר הישיבות, שמצבם מעולה והם עומדים בפני פריצת דרך עסקית שתשבור את השוק ותביא להם ים של כסף. בדיוק כשהוא גומר את ההכרזה הזו מוסרים לו שפרופסור סינג הגיע.
למנכל יש כמה עוזרים. שלושה מהם לבושים חליפות ונראים כמו בוגרי אוניברסיטאות יוקרתיים וחנונים שמפעילים מחשבים וסמרטפונים (כולם עורכי דין, אחד גם מומחה ליחסי ציבור). ושניים הם שומרי ראשו ומבצעי פעולות מיוחדות. השניים האלו הם יפנית קטנה ואקרובטית (שמה סושי) וענק שחור ומשופם, צרפתי, שנראה כמו שכיר חרב (שמו רוסטיק)
סטיב מברך את הפרופסור על התקדמות הפרוייקט שלו ועל הישגיו של אלברט בכל המבדקים. מרשים, הוא אומר בזמן שהוא סוקר את התוצאות בטאבלט שלו, בהחלט מרשים. בתוצאות ניתן לראות איך אלברט, באמצעות רובוט לחימה קטן, מביס פעם אחר פעם את היפנית והענק. המנכל יורד עליהם ואומר שעוד מעט, כבר לא יהיה צורך בשכירי חרב ישנים ואנושיים כאלה. העתיד הוא של הרובוטים. היפנית והענק לא אוהבים את הירידה וגם לא את אלברט שניצח אותם כבר כמה פעמים.
המנכל זימן את הפרופסור על מנת לעדכן אותו בהתפתחות חדשה. הוא יודע שאלברט מיועד למחקר רפואי והפרופסור רצה שהוא ינסה למצוא תרופה לסרטן, אבל לקונצרן יש ייעוד אחר לאלברט. מאחורי הדלת המתרוממת מופיע רובוט מלחמה משוכלל – הטי1, שהוא פסגת זרוע הנשק של הקונצרן. ברמת החימוש והיכולות המוטוריות אין שני לו וכל מה שנחוץ להשלמת מכונת המלחמה האולטימטיבית זה המוח של אלברט, מוח שמתוכנת תמיד לנצח ולהצליח. סטיב המנכל מרכך במקצת את ההודעה החדשה על ידי הבטחה לפרופסור סינג שהמעבדה שלו והפרוייקט שלו יקבלו כספים רבים ועבודתו בחסות הקונצרן מובטחת לכל ימי חייו.
הפרופסור מקבל את הודעתו של המנכל בשתיקת ציות. הוא מבקש כמה דקות על מנת להוציא את המעבד של אלברט ולהביאו. כשהוא יוצא מהחדר אומר המנכל לסגניו שהוא היה בטוח שהוא יתנגד קצת יותר אבל הוא שמח שזה עבר כל כך חלק.
5.    פנים, יום, המעבדה של פרופסור סינג
הפרופסור חוזר אל אלברט. הוא אומר לו שהוא צריך לנתק אותו עכשיו ובקרוב מאד, כשהוא יתעורר, יחכה לו משחק מאד מתוחכם שהוא יצטרך להתמודד איתו. אלברט מנסה לגלות באיזה משחק מדובר אבל הפרופסור אומר לו שזאת הפתעה, ושזה יהיה משהו שהוא לא חווה עד כה לחלוטין. אלברט, שחצן כתמיד, מנסה לנחש במה מדובר בהמון המון אפשרויות שעליהן כולן אומר הפרופסור "לא" עד שהוא סוגר אותו ולוקח את הקופסה שבה הוא נמצא.
6.    פנים, לילה, חדר ישיבות קונצרן
פרופסור סינג חוזר אל סטיב המנכל ומניח את הקופסה של אלברט על השולחן. סטיב מודה לו בחיוך גדול ומורה לעוזריו שיתקינו את אלברט ברובוט המלחמה. פרופסור סינג נעלם במבוכה במעלית. אבל כשהעוזרים מנסים להפעיל את רובוט המלחמה מסתבר שמשהו לא בסדר, המעבד של אלברט חסר מהקופסה וכידוע לכולם, בלי מעבד, שום מחשב לא שווה שום דבר. המנכל שולח את בריוניו לתפוס את הפרופסור.
7.    חוץ, לילה, שער היציאה מהקונצרן
הפרופסור, שהמעבד בכיסו, נמלט במכוניתו ההיברדית ממתקן הקונצרן אבל הוא לא מספיק להתרחק מאחר ומכוניות הבריונים ומסוק באויר, דולקים בעקבותיו. הוא נאלץ לרדת מהכביש הראשי ולנסוע לכיוון הרציף הקרוב.
8.    חוץ, לילה, הרציף
בהגיעו אל הרציף, נוטש הפרופסור את המכונית שלו ומסתתר מזרקור המסוק של המנכל המרחף מעל וצוות הבריונים המחפש אותו בין המכולות השונות. הפרופסור מחפש מסתור ומבחין במכולת משא אחת שדלתה מעט פתוחה, הוא חומק פנימה אל תוך המכולה.
שני הבריונים של המנכל מוצאים את המכונית של הפרופסור ומדווחים למנכל שהוא כנראה לא רחוק.
9.    פנים, לילה, המכולה
פרופסור סינג מציץ מתוך המכולה החוצה ואחד הבריונים כמעט מישיר לו מבט. הפרופסור נכנס פנימה אל תוך המכולה כשהמעבד של אלברט בידו. באמצעות האור של הסלולרי שלו הוא בוחן את המכולה ורואה שהיא מלאה ברובוטים קטנים בגובה של 50 סנטימטר. אלו בעצם רובוטי ניקיון קטנים שיש להם שואבי אבק בבסיס שעליו הם עומדים. ומעליו מתנשא גופם עם ידיים, ופנים נעימות שיש להם עיניים, אוזניים ופה לדבר.
מחשבה עולה בראשו של פרופסור סינג. הוא פותח את אחת הקופסאות ומחבר את המעבד של אלברט לאחד הרובוטים האלה.
פרופסור סינג
ילדי היקר, תתכונן להפתעה גדולה כשאתה מתעורר. אני בטוח שאת המהלך הזה לא צפית
פרופסור סינג מסתכל על הדגם של הרובוט והמספר הסידורי שלו ומשנן אותו ואז חוזר אל דלת המכולה ופותח בה חריץ. הוא מציץ החוצה, הכל נראה שקט והוא יוצא.
10.                     חוץ, לילה, הרציף
הפרופסור מתקדם בזהירות בין המכולות, הכל נראה שקט וחיוך של נצחון עולה על פניו, אבל כשהוא יוצא אל השטח הפתוח של המכולות הוא רואה שהמנכל עומד שם עם כל בריוניו שמזהים אותו מיידית.
המנכל
הנה הוא!
פרופסור סינג נמלט שוב מהבריונים שהפעם מצמצמים אליו מרחק במהירות גדולה. הוא מביט אחורה על מנת לראות את רודפיו ומועד קדימה ונופל ממכולה של כמה מטרים. ראשו נחבט בעמוד ומשקפיו נסדקים ונזרקים הצידה. רגלו של המנכל עוצרת ליד המשקפיים. שני הבריונים רוכנים אל פרופסור סינג
המנכל (בדאגה)
הוא מת?
היפנית (רוכנת אל פניו של סינג)
 עדיין לא. רק חסר הכרה
המנכל
קחו אותו בזהירות. ותביאו לי את הצ'יפ.
היפנית (מפשפשת בכיסיו של סינג)
הוא לא עליו.
המנכל
אז הוא יגיד לנו איפה זה כשהוא יתעורר.
על רקע השיחה מתרוממת המצלמה מעלה ואנחנו רואים שהמכולה הירוקה שבה החביא סינג את המעבד של אלברט מועמסת על משאית גדולה ויוצאת את הרציף. המצלמה שלנו רודפת אחרי המשאית ויחד איתה על הסיקוונס הבא
11.                     סיקוונס אלברט בדרכים
על רקע שיר דרכים מדליק המסמן שינוי אנחנו מתקרבים אל המשאית ונכנסים אל תוך המכולה עד שאנחנו רואים בקלוז אפ את פרצופו הדומם של הרובוט שבו הוסתר אלברט, מרגע זה נתייחס לגוף הרובוט הזה כאלברט. המשאית עוצרת, הדלת נפתחת והרובוט שליד אלברט נלקח בידי הנהג. הדלת נסגרת, המשאית שוב נוסעת ואלברט דומם בפנים. שוב נפתחת הדלת, נלקח הפעם הרובוט שמצידו השני של אלברט, עד שהוא היחיד שנשאר במשאית ואז נפתחת הדלת בפעם האחרונה וכשאנחנו עדיין בקלוז אפ עליו אנחנו רואים שהנהג לוקח אותו ומציב אותו בחנות צעצועים שם עומד אלברט על המדף באותו פרצוף אטום. סוף השיר ואיתו תחילת הסצנה הבאה.
12.                     פנים, יום, חנות הצעצועים
מסיום הסיקוונס הקודם, המצלמה נפתחת על פניו של אלברט שנמצא בתוך חנות גדג'טיםצעצועים על הדלפק שמאחוריו עומד צעיר שמנמן ומחוצ'קן שמתווכח עם סבתא ריטה על המחיר. היא טוענת שהרובוט יקר מדי ושבהשוואה למגב ומטאטא הוא ממש עולה המון ורוצה הנחה. המוכר לא כל כך רוצה לתת לה אבל היא מראה לו שמישהו כבר פתח את הקופסה והרובוט הזה נראה קצת מוזר יחסית לאחרים. המוכר מתרצה ונותן לה את אלברט בהנחה.
13.                     פנים, יום, הבית של איימי
איימי ואמא שלה נמצאות בסלון. מסדרות את ערימת המתנות שהיא קיבלה ליום הולדת. יש שם שמלות ומשחקי מחשבה שאיימי מעקמת עליהם את האף. שני הדברים היחידים שהיא מחפשת זה גדג'טים וכסף. גדג'טים אין במתנות מאחר ורבקה מתנגדת לצעצועים טכנולוגיים ולגדג'טים בפרט ולכן אין להם בבית מחשב וגם לא טלוויזיה אלא רק מסך מחובר לדיוידי ואיימי מתלוננת על כך שלכולם יש מחשבים וסמרטפונים ורק להם אין. ורבקה אומרת לה שהיא ילדה מאד מיוחדת וככה היא אוהבת אותה. איימי סופרת את הכסף שהיא קיבלה מהמתנות. יש לה משהו כמו שמונים דולר.
ליד התמונה של האבא יש צנצנת ובתוכה עוד כמה שטרות של חמישים דולר ומטבעות. איימי מכניסה את הכסף לצנצנת ורבקה קמה ממקומה באי נוחות. איימי אומרת שאם היה להם מחשב אז הם היו יכולים לדבר עם מי שהם רק רוצים, אפילו אם הוא נמצא באפריקה. רבקה אומרת בעצב שבשבט הזולו שבאפריקה אין מחשבים ואין קליטה ויוצאת אל המטבח. בתוך הצנצנת יש נייר מקופל שאיימי מוציאה אותו ובו אפשר לראות הדפסה של עמוד מידע מהאינטרנט המראה שטיסה לאפריקה עולה 1200 דולר. על אותו עמוד יש ציור ילדותי שאיימי עשתה כשהייתה קטנה יותר ובו רואים ילדה קטנה מחזיקה יד עם אבא וכתוב שם "אני ואבא שלי" בכתב ילדותי מאד. איימי מביטה בדף המידע ואז בתמונת אביה המחייך.
סבתא ריטה נכנסת ואיימי רוטנת שהיא לא קיבלה מתנות שוות ויש אנשים שבכלל עוד לא הביאו לה מתנות (ורומזת על סבתא ריטה) אבל הסבתא אומרת לה שהיא הביאה לה משהו מיוחד. איימי נרגשת לראות שהיא הביאה לה רובוט. הן מנסות להסתיר את זה מרבקה אבל היא מכירה את אמה ועולה על כך שהיא הביאה לה רובוט. ועוד רובוט נקיון. רבקה מנסה למחות על כך שזה יהרוס את החינוך של איימי שהיא לא תנקה את החדר בעצמה אבל איימי אומרת שזה רק יפנה לה זמן לעשות שיעורי בית ולוקחת את אלברט בשמחה אליה לחדר.ריטה רק אומרת לה כשהיא מתרחקת, שיש מעטפה בגב של הרובוט שהיא צריכה לשלוח בשביל שתהיה עליו אחריות. איימי אומרת שהיא תטפל בזה (על אף שהיא תשכח, כמובן)
בזמן שהיא עולה אנחנו עוד שומעים את רבקה וריטה מתווכחות על כך שריטה קנתה גם שוקר חשמלי להבריח תוקפים. ריטה אומרת לרבקה ששלוש נשים שגרות לבד זה ממש הזמנה לפורצים ושהיא אישית מתכוונת להתכונן אליהם
14.                     פנים, יום, החדר של איימי
איימי פותחת את הקופסה בחשש ומוציאה את אלברט. היא קוראת את ההוראות ומחברת אותו לחשמל לטעינה. הוא נטען למשך כמה שניות ואז נדלק לו אור ירוק. ואז איימי מדליקה אותו במתג שנמצא על גבו
כשאלברט מתעורר, הדבר הראשון שהוא עושה זה להתלונן על כמות הזכרון הנמוכה ועל זה שאין לו אפשרות וויפי וחיבור לרשת. איימי נבהלת ממה שהוא אומר ומכבה אותו. ואז מדליקה אותו שוב והוא עוד פעם חוזר על סדרת התלונות שלו ואז היא שוב מכבה אותו וקוראת עוד פעם בהוראות אם היא עשתה משהו לא בסדר.
בפעם השלישית שהיא מדליקה אותו, הוא שוב מתלונן אבל הפעם מספיק לעצור אותה לפני שהיא מכבה אותו. הוא מבקש לדעת מי היא ומה המשימה שלו ואיפה פרופסור סינג אבל איימי לא יודעת על מה הוא מדבר והיא אומרת לו שזאת התחלה מאד משונה לרובוט ניקיון.
אלברט טוען שהוא ממש לא רובוט נקיון אבל איימי מנפנפת בהוראות ההפעלה שלו כמוכיחה שזה בדיוק מה שהוא. אלברט מסתובב ודמותו נשקפת אליו מהראי שבחדר של איימי. זה הפעם הראשונה שהוא רואה את גופו החדש והוא בהלם.
15.                     פנים, יום, בית החולים
בבית החולים שוכב הפרופסור סינג ומחובר למכונות הנשמה. הוא בתרדמת והמנכל שנמצא לידו לא יכול להוציא ממנו את המידע איפה הוא החביא את השבב של אלברט. האחות המגוננת של הפרופסור אומרת שאסור להפריע לו עכשיו למורת רוחו הרבה של המנכל שמורה לה שתדווח לו ברגע שהוא מתעורר או אפילו עושה סימנים של התעוררות.
אחד מעוזריו של המנכל מדווח לו שהם סרקו את המעבדה ולא מצאו את המעבד החסר וההגיון אומר שהוא החביא את זה איפה שהוא בחוץ. העוזר מראה למנכל על טאבלט את צילומי מצלמות האבטחה שברציף ושם הוא רואה שהפרופסור נכנס למכולה מסוימת ואחר כך יוצא ממנה. המנכל מורה למצוא את המכולה הזאת.
16.                     חוץ, יום, ליד המכולה
נהג המשאית שעליה המכולה נוסע לו בכיף בכביש ארוך ושומע שיר בוקרים שמח ברדיו כשלפתע מסוק ומספר גדול של רכבי אבטחה עוקפים אותו ומורים לו לעצור. הנהג השמן יורד מהמשאית בחוסר חשק  לפגוש את המנכל ועוזריו שמבקש ממנו לפתוח את המכולה אבל הנהג אומר לו שהוא לא חייב לעשות כלום כי הוא לא הבוס שלו.
המנכל עושה שני טלפונים וקונה את החברה שמעסיקה את הנהג תוך דקה ואז מורה לו, בתור הבוס שלו, לתת לו רשימה מדויקת של איפה הוא הוריד את הרובוטים האלה. הנהג, שמבין שזה הבוס החדש שלו, נהפך פתאום למאד חביב ומוסר לו את כל האינפורמציה, אבל במקום להודות לו, המנכל מפטר אותו במקום ולוקח לו את המשאית והמכולה ככה שהוא נשאר באמצע שום מקום וצריך ללכת ברגל.
17.                     פנים, יום, המשאית
על המשאית נוהגים עכשיו היפנית והענק בדרכם לאתר את הרובוטים. המנכל, שממשיך לנהל את מבצע החיפוש מהמסוק שלו, שולח להם את כל נתוני המכירה של הרובוטים שהיו במכולה כפי שהתקבלו מהחברה שהרגע קנה. הוא מורה להם לעבור ילד ילד שקנה רובוט ולבדוק אם השבב מוסתר עליו. היו בסך הכל 251 רובוטים במכולה הזאת אז יש להם 251 כתובות לבדוק. היפנית והענק, שכבר הושפלו על ידי אלברט יותר מפעם אחת, ניגשים למשימה הזאת בשמחה בשביל למצוא את המחשב החצוף ולנצח אותו בפעם הראשונה.
18.                     פנים, יום, חדר ישיבות קונצרן
סטיב המנכל נוחת במנחת שלו ונכנס לחדר הישיבות שממנו הוא שולט בקונצרן. הוא מורה לאחד מעוזריו להפעיל את "אתנה" תוכנת הבינה המלאכותית השניה באיכותה בעולם לחפש סימן לאלברט ברשת. אחרי הכל, המחשב המתקדם ביותר בעולם חייב איכשהו לצוץ ברשת ואם זה ייקרה, יהיה אפשר לאתר אותו.
ובעוד "אתנה" מדווחת שאין שום סימן לאלברט ברשת, שואל את עצמו המנכל, מה בדיוק עושה עכשיו המחשב המתקדם ביותר בעולם.
19.                     פנים, יום, החדר של איימי
המחשב המתקדם ביותר בעולם מנקה עכשיו את החדר של איימי למורת רוחו הרבה. איימי בינתיים שוכבת על המיטה שלה ונהנית מכך שמישהו עושה את העבודה שהיא הייתה צריכה לעשות. היא מקפיצה כדור בייסבול על בובת כלב מדברת שהיא בערך בגודל של אלברט. בובת הכלב היא בובה שהיא קיבלה כשהייתה ילדה קטנה, זה אבא שלה שלח לה, וכשהיא פוגעת בו עם הכדור הוא אומר דברים נחמדים כאלה כמו "אני אוהב אותך", "רוצה לשחק איתי?" וכדומה.
אלברט שואל אם יש לבובה הזאת עוד תשובות חוץ מהארבע שהוא עונה. איימי מספרת לו שהיא קיבלה את הבובה מאבא שלה שנמצא באפריקה. אלברט מספר כמה דברים על אפריקה שהוא יודע. הוא אומר שאם הוא היה מחובר לאינטרנט אז הוא היה יכול לספר לה הרבה יותר דברים.
איימי אומרת לו שאמא שלה חושבת שטכנולוגיה זה דבר רע ולכן היא לא מרשה לה מחשב וגדג'טים טכנולוגיים. בדיוק כשאיימי מדברת על אימה, רבקה נכנסת לחדר ומביאה לה בגדים שהיא קיפלה מהכביסה ושואלת אם היא מדברת. איימי משקרת ואומרת שהיא רק דיברה אל הבובה. רבקה רואה שאלברט מנקה את החדר ואומרת לאיימי שזאת הייתה המשימה שהיא הייתה צריכה לעשות. איימי אומרת לה שזאת מתנה מסבתא ולכן מותר לה לעשות מה שהיא רוצה איתה ורבקה עונה שאם היא זוכרת נכון, היא ביקשה רובוט נקיון כדי שיהיה לה יותר זמן לעשות על שיעורי בית כדי שיפסיקו להגיד בבית ספר שהיא באה לא מוכנה…
בחוסר חשק, מתיישבת איימי לעשות שיעורי בית ומוציאה את מחברת החשבון שלה. היא מסתכלת על התרגילים ושום דבר לא ברור לה. היא שואלת את אלברט אם הוא במקרה יודע כמה זה 35 כפול 7 והוא עונה שזאת שאלה ממש מעליבה למי שמסוגל לעשות בליון חישובים בשניה ולאחר מכן עוזר לה לפתור את שיעורי הבית.
איימי מרוצה ממנו. עולה לה אפילו רעיון איך הוא יכול לעזור לה יותר.
20.                     חוץ, יום, עיירה קטנה
היפנית והענק על גבי המשאית הגדולה מגיעים לעיירה קטנה ועוצרים בפני בית מטופח ויפה. על פי הרשימות שלהם בבית גר ילד שקנה רובוט והם צריכים לבדוק אותו. הם עוטים על עצמם חלוקים לבנים (שהם גדולים מדי ליפנית וקטנים מדי לענק הצרפתי) ומתחזים לאנשי תמיכה טכנית מטעם חברת הרובוטים שבאו לבדוק האם הכל תקין.
הם מוצאים בבית זוג הורים מאד פרוטקטיבי שיש להם ילד שהם קנו לו את הרובוט אחרי שהכלב שלהם נפטר לפני שבועיים. הכלב היה בן 19 במותו, ומת בשיבה טובה מאד אבל גם ההורים וגם הילד עדיין מעבדים את המוות והילד, שהיה מאד קשור לכלב מצא תחליף ברובוט הנקיון שקיבל מתנה עד כדי כך שהוא ישן איתו ומסתובב איתו כל הזמן ולכן לא ממש מוכן שיגעו לו ברובוט, למרות כל ניסיונות השכנוע העדינים של הענק הצרפתי השרמנטי. לבסוף, היפנית מאבדת סבלנות ויורה חיצי הרדמה בכל המשפחה רק בשביל לבדוק את הרובוט ולראות שאין לו את השבב של אלברט.
21.                     חוץ, יום, בית הספר
איימי לוקחת את אלברט לבית הספר וזאת הפעם הראשונה שהוא יוצא מהבית שלה ובעצם גם מהמעבדה ורואה את העולם מבחוץ. ובגלל שהוא קטן, אז הכל נראה לו גדול ויפה.
22.                     פנים, יום, הכיתה
המורה ללשון היא מורה מלאת תשוקה למקצוע שלה אבל עוקצנית כלפי הילדים. היא מסבירה על זמנים וכותבת על הלוח בזמן שאיימי, ואיתה אלברט, יושבים בשיעור ומקשיבים.
עבור אלברט זאת הפעם הראשונה שהוא נמצא בשיעור והוא לא מאמין כמה זה משעמם. הוא אומר לה שאם רק היה לו חיבור לרשת הוא היה לומד את כל המקצוע הזה כולל תואר שלישי בשניה וחצי, ואיך בכלל אפשר ללמוד מאישה כל כך משעממת. איימי אומרת לו שיפסיק להתלונן כי היא צריכה להתמודד עם זה כל יום במשך כמה שעות למשך כל הילדות שלה.
המורה ללשון יורדת על תלמיד שרוצה ללכת לשירותים ומתחילה לשאול שאלות את התלמידים על החומר וכשהם לא יודעים, היא יורדת עליהם ממש חזק בהתעללות, נהנית מהעליונות שלה בכיתה כמורה.
איימי אומרת לאלברט שהם לומדים את כל מהספרים אבל גם הם נורא משעממים. אלברט לוקח את הספר של איימי וסורק אותו במהירות במשך כמה שניות. איימי מחביאה את אלברט מאחוריה וכשהמורה שואלת עוד שאלה מכשילה היא הפעם מרימה את היד ועונה תשובה נכונה.
המורה ללשון דווקא לא מרוצה מכך שמישהו ענה תשובה נכונה ולא נתן לה תירוץ לרדת עליו ולכן היא שואלת עוד שאלה וגם עליה עונה איימי נכונה. וכך בשורה של שאלות קשות שהמורה מנסה להפיל את איימי, היא לא מצליחה ואיימי עונה על כולן, כשכמובן אלברט לוחש לה את התשובות באוזן.
קיומו של אלברט ומה הוא עשה לא מתחמק מעינו של ריאן, הבריון הכיתתי שיושב מאחורי איימי וחומד בעיניו את אלברט.
המורה לא מצליחה להפיל את איימי בשאלותיה והיא אומרת הכל נכון עד שבא הצלצול ומסיים את השיעור.
23.                     פנים, יום, מסדרון בית הספר
איימי הולכת במסדרון כמנצחת. תלמידי כיתתה מחייכים עליה על כך שהשפילה את המורה ללשון והיא נראית מאושרת מרגע התהילה שלה, אבל הוא לא נמשך זמן רב מאחר וריאן ושני חבריו גולשים על סייקטבורדים במהירות מאחורי איימי, תופסים את אלברט המבצבץ מתיקה ובורחים איתו. ריאן והחברים גולשים במהירות ובכשרון ומתמסרים עם אלברט כמו כדור מעל ראשה של איימי שמנסה לתפוס אותו, אבל הם מהירים ממנה ומתרחקים אל החצר. בדרך, בשל תנועה לא זהירה של ריאן, נחבט אלברט באחד הקירות וידו נשברת. הוא זועק בבהלה אפילו שהוא לא מרגיש שום כאב.
24.                     חוץ, יום, חצר בית הספר
ריאן ושני חבריו שועטים עם אלברט אל נקודה נסתרת בחצר האחורית. ריאן בוחן את הרובוט ומאוכזב לראות שהוא סתם רובוט נקיון. הוא רוצה לזרוק אותו לפח כשאלברט פונה אליו ומסביר לו שהוא המחשב המתקדם ביותר בעולם ושמה שהוא עשה היה גנבה ובריונות וגם הוא שבר לו את היד.
ריאן מאד לא מתרגש מהנאום של אלברט ולכן שובר לו גם את היד השניה (שגם על זה אלברט מזדעק) ואומר לו שהוא בכלל לא צריך  ידיים כי הן לא מסוגלות לעשות כלום, ומספיק שהוא יכול לדבר בשביל שהוא יפתור להם את שיעורי הבית שלהם אבל אלברט אומר לו שהוא בכלל לא שייך לו
ובדיוק כשהוא אומר את זה מופיעה איימי ואומרת שהוא שייך לה, ולמרות שהיא לבדה, וריאן עם שניים מחבריו, היא בכלל לא פוחדת. אלברט מזהיר אותה שעדיף לה לברוח, כי לפי חוקי אסימוב אותן הטמיע בו פרופסור סינג, הוא צריך להקריב את עצמו בשבילה, ובעצם הוא כבר איבד שתי ידיים ולמען האמת היה מעדיף להימנע מאלימות נוספת ומאד לא הכרחית, אבל בגלל שהם גדולים וחזקים והיא קטנה אז היא צריכה לברוח (אלברט הוא מומחה באסטרטגיה וזוהי מסקנה לוגית שהוא מסיק עבור איימי). ואיימי עונה שהיא בכלל לא פוחדת וזה הם שצריכים לפחד וריאן מתריס נגדה בחזרה שהיא חולמת והם בכלל לא מפחדים ממנה אבל מאחוריו הולך וגדל צל של דמות ובדיוק כשריאן מאיים על איימי בצורה הגסה ביותר, מתגלה מנהלת בית הספר המפחידה מאחוריו.
מנהלת בית הספר
ריאן מקנזי! מה אתה בדיוק חושב שאתה עושה??!?!?!
פניו של ריאן ושני חבריו נופלים כמו שני פרחחים קטנים שנתפסו בעיצומו של מעשה. ריאן שומט את אלברט מידו והוא נופל ומקבל גם מכה בראש ונשבר לו עוד חלק
25.                     חוץ, יום, בית הספר
יום הלימודים נגמר ואיימי, כשאלברט על גבה, יוצאים מבית הספר. אלברט מייבב על כך שנשברו לו הידיים מצד אחד ומצד שני מביע את הערכתו על המהלך האסטרטגי שעשתה איימי על מנת לגבור על שלושה יריבים חזקים ממנה וזה באמצעות שימוש במנהלת. איימי אומרת לו שהמוטו שלה בחיים זה "למה לעשות את כל העבודה בעצמך, כשאחרים יכולים לעשות אותה בשבילך?" ואלברט עונה לה שהוא היה צריך לנחש שזה המוטו שלה אחרי כל העבודה שהיא מפילה עליו…
רבקה מגיעה לאסוף אותה ונשמעת מודאגת כשהיא שואלת אותה אם הכל בסדר. המנהלת התקשרה ואמרה ששוב הציקו לה, אבל איימי אומרת שאף אחד לא הציק לה, אולי קצת לרובוט הקטן שלה, ורבקה מביעה דאגה על כך שהוא שבור ושואלת את איימי אם היא רוצה שהיא תקנה לה רובוט חדש, אבל איימי אומרת שהיא דווקא מחבבת את הדגם הזה, חוץ מזה, רבקה תמיד אומרת שצריך למחזר ולא לקנות הכל חדש, אז היא חושבת שהיא תתקן את הרובוט הזה בעצמה ורבקה מרוצה מכך שהיא לוקחת אחריות, עושה מחזור, אבל יותר מהכל, על כך שנראה שהיא נקשרת למשהו, ואפילו יהיה זה רובוט.
26.                     חוץ, יום, רחוב בניו יורק
היפנית והצרפתי עוצרים את המשאית שלהם בניו יורק ליד בניין גבוה מאד. לפי הרשימה שיש להם בטאבלט אפשר לראות שהם כבר סימנו שלושים רובוטים שאותם ביקרו. לענק הצרפתי יש שריטה במצח שעליה הוא לא רוצה לדבר וליפנית יש כינים בשיער שאותם קיבלה מילדה אחת שאותה ביקרו. הם נראים עייפים ולא ששים בכלל לבדוק את הילדה הבאה שגרה בקומת הפנטהאוז של המגדל.
27.                     פנים, יום, המעלית בבניין
הענק בקושי נכנס למעלית שמובילה אותם לקומה ה52 של הבניין. שם גרה ילדה מפונקת מאד עם אבא שנמצא בבית כי האמא, מסתבר, היא מנכלית מצליחה ובעצם המפרנסת העיקרית בבית והם מאד עשירים. והילדה, שהיא בת דמותה של האם רודה באביה בדיוק כמו אמה.
הילדה צבעה את הרובוט שלה בורוד והדביקה עליו מדבקות ולכן כשהיפנית והענק רוצים לתת לה רובוט חלופי בתמורה לשלה, היא לא מוכנה כי הרובוטים לבנים לא מעניינים אותה ואם זה לא ורוד אז היא לא מוכנה להחליף. הילדה מתגלה כמצוינת במשא ומתן וחוץ מכסף רוצה להוציא מהם עוד ועוד הבטחות. היפנית כבר מכינה את חיצי ההרדמה שלה כשלפתע הרובוט הורוד שממשיך לנקות את החדר, יוצא דרך הדלת למרפסת ולפני שהם שמים לב, נופל מטה מעבר למעקה מהקומה ה52. בלי להסס קופצת היפנית מעבר למעקה ובאמצעות חליפת רחיפה משוכללת מנווטת את עצמה עד שהיא תופסת את הרובוט הורוד, פותחת מצנח ונוחתת באלגנטיות על גג המשאית לעיניהם המשתאות של הבת והאב.
לאחר בדיקה קצרה היא מדווחת באוזנית הקשר לענק שגם ברובוט הזה, למרות המאמץ הגדול שהיא עשתה לתפוס אותו, אין את השבב. הענק מודה לאב ולבת, מביט שניה לכיוון המעלית הקטנה ואז פשוט קופץ מעבר למעקה בעקבות היפנית ופותח גם הוא מצנח.
אביה של הילדה
את רואה, טיפני? לזה קוראים שירות!
28.                     פנים, יום, הבית של איימי
רבקה נותנת לאיימי כמה דולרים בשביל לתקן את אלברט. איימי מוחה שזה לא מספיק, אבל רבקה אומרת לה שהעמותה לחקר הסרטן שבה היא עובדת, זה לא בנק וזה אמור להיות מספיק בשביל דבק מגע לתקן ולהדביק את אלברט. אבל לאיימי יש תכנונים נוספים בשבילו והיא צריכה עוד כסף.
אחרי שרבקה יוצאת מהסלון, מעיפה איימי מבט אל תמונת אביה. לאחר מחשבה היא מטפסת אל מדף האח, מורידה את הצנצנת ומוציאה משם עוד שני שטרות של חמישים דולר. היא לרגע מביטה בתמונת אביה.
איימי
אל תדאג, אבא, אני אחזיר. אני מבטיחה
29.                     פנים, יום, חנות הצעצועים
איימי עומדת בחנות שבה נקנה אלברט. המוכר עומד מאחורי הדלפק ומקשיב בפליאה לרשימה המקצועית המרשימה שאותה איימי מקריאה מדף. היא כוללת חלקים טכניים, חיבור וויפי וכדומה.
המוכר
את בפרוייקט המחוננים של המכון?
איימי
לא. אני רק משדרגת את הרובוט שלי.
המוכר
או קיי. (מגיש לה את הפריטים) בבקשה. (בלחש) ואם את פנויה לעבודה מהצד, אז דברי איתי, יש המון טמבלים שלא מבינים כלום ומחפשים מישהו שיתקן להם את המכשירים שהתקלקלו….
30.                     פנים, יום, החדר של איימי
איימי שמה את הפריטים על השולחן ולצלילי שיר שמח שנשמע ברקע היא מחליפה לו את הידיים לשתי זרועות חזקות יותר עם יותר אפשרויות תנועה. ואז את הרגליים לכאלו שמאפשרות לו ללכת (עד עכשיו הוא פשוט נסע על בסיס אחד עם גלגלים שגם היה יחידת הנקיון). אלברט בוחן את יכולות התנועה החדשות שלו, נע במרחב, עושה ג'גלינג ורוקד. לבסוף, איימי מחברת לו את רכיב הוויפיי שהוא כל כך רצה. ואז מכבה ומדליקה אותו. והשיר מסתיים כשהוא מתעורר
אלברט
חמישה ג'יגה! איזה שיפור. ווויפיי, כמה התגעגעתי אליך רשת! ריטה-נט הנה אני בא! ריטה-נט רוצה סיסמא, זה בטח ייקח לי שבריר שניה.
שבריר שניה עובר ואלברט עדיין לא התחבר לרשת.
אלברט
אולי קצת יותר…זה בטח קוד מוצפן. 10 ספרות? אות ראשית אחת? שתיים? שילוב אותיות-מספרים-ראשיות? סימני חילוק? אותיות קיריליות?
אלברט לא מצליח להתחבר לרשת.
אלברט
מי הגאון שקודד את ריטה-נט?
איימי
סבתא שלי, אני מניחה
31.                     פנים, יום, המרתף של הסבתא
סבתא ריטה עסוקה בלהתקין על החלון שלה מלכודת דביקה לפורצים. היא שמחה שנכדתה באה לבקר אותה ובלי שום בעיה אומרת לה מה הסיסמא שלה לרשת שהיא פשוט המילה "סיסמא". על כזה דבר פשוט אלברט פשוט לא היה מסוגל לחשוב, מי יגדיר את הסיסמא שלו בתור "סיסמא"? בני אדם כנראה.
לאחר שקיבל את הסיסמא, אלברט מתחבר לרשת
32.                     מרחבי הרשת
באילוסטרציה לא ריאליסטית, אנחנו רואים איך אלברט נפתח לכל מרחבי הרשת אליה התגעגע ואל כל עושר המידע שכל כך חסר לו.
33.                     פנים, יום, הבית של איימי
מאושר, אומר אלברט לאיימי שהוא יודע את כל התשובות למבחן שלה בלשון ובשאר המקצועות מעכשיו ועד סוף הקולג', שהוא יכול להגיד לה שמקום העבודה של אמא שלה הוא יציב מבחינה כלכלית והיא עובדת מוערכת שם לפי הערכות הבוסית שלה, ואם זה היה אחרת, אז לא הייתה לו שום בעיה לתקן את זה ובכלל, אם יש משהו שהיא רוצה לדעת, אז אין לו שום בעיה לגלות את זה.
איימי פוזלת לכיוון תמונתו של אביה ומיד שואלת את אלברט אם הוא יכול לעזור לה לפגוש את אבא שלה. אחרי מבט אחד בתמונה יכול אלברט להגיד שאין שום בעיה ליצור קשר עם האיש הזה. שמו מייקל קיס והוא דוגמן-שחקן-מנחה שיש לו תוכנית אינטרנטית יומית ואפשר אפילו להתקשר אליו תוך כדי שידור.
איימי שואלת אותו אם הוא בטוח? הרי לאביה בכלל קוראים ג'ורג' והוא אמור להיות באפריקה, אבל אולי הוא חזר ואימה לא יודע? בהתרגשותה איימי שואלת את אלברט אם אפשר ליצור איתו קשר ואלברט אומר לה שהתוכנית היומית שלו משודרת ברשת והיא פתוחה לפניות של הצופים והיא עומדת להתחיל עוד מעט. איימי לא מתכוונת להזדמנות הזאת לחמוק ממנה ומבקשת ממנו שיעלה את התוכנית דרך המחשב שלו על המסך שבסלון. הוא אומר לה שהיא יכולה להשתמש בו כמו בטלפון ולדבר עם אבא שלה שבתוכנית.
34.                     פנים, יום, אולפן התוכנית של מייקל
מייקל, מנחה חלקלק ושרירי השמור היטב כמו מאמני כושר שזה כל מה שהם עושים כל היום, פותח את התוכנית שלו ששמה "הכי בריא" ועוסקת באורח חיים בריא, בספורט ובתזונה נכונה. מייקל נראה בכושר ונוהג להגיד מנטרות ניו אייג'יות כשהוא משאיר לקהל הקטן שלו באולפן להגיד את המילה האחרונה במנטרה.
35.                     פנים, יום, הבית של איימי
איימי מביטה בו בהתרגשות. אחרי שנים שהיא הסתכלה על סטילס, פתאום לראות את אביה זז ומדבר זה מאד מרגש. במיוחד שהדברים שהוא אומר, נשמעים גם מאד חכמים, נדיבים וטובים.
מגיע החלק בתוכנית שבו מייקל פונה לצופים בבית ואיימי, באמצעותו של אלברט עולה לשידור ופונה אליו בתואר "אבא".
יש שתיקת מבוכה באולפן בזמן שמייקל נבוך מאד
מייקל (נבוך)
הי חמודה, אמרתי לך שלא כדאי להתקשר אליי לתוכנית, נכון? אני אחזור אלייך יותר מאוחר דורות'י יפה שלי
איימי
אבל קוראים לי איימי
עיניו של מייקל נפערות. הוא לא זוכר שיש לו ילדה שקוראים לה איימי.
36.                     פנים, יום, חדר ישיבות קונצרן
בזמן שהמנכל יושב בחדר לבדו ומנסה ללא הצלחה יתרה לאכול סרטן מצלחתו, פונה אליו תוכנת המחשב שלו ששמה "אתנה" ושואלת אותו אם אפשר להפריע לו באמצע ארוחת הצהריים. המנכל אומר לה שלא. אתנה, האדיבה מאד, אומרת לו שזה עניין דחוף מאד. והמנכל עדיין מסרב. ואז אתנה אומרת לו שיש אינדיקציות לכך שאלברט התגלה ברשת. המנכל קופץ ממקומו.
37.                     פנים, יום, אולפן התוכנית של מייקל
מייקל מתפתל בשידור אל מול איימי ומסביר לה שלא יכול להיות שהוא אבא שלה, על אף שלפי התגובות שלו, והערות הקהל, הוא לא בטוח לחלוטין שהוא לא אבא שלה, כי כנראה כבר היו לו כמה מקרים כאלה בעבר. איימי מסרבת להרפות ממנו ואלברט מחליט לבדוק את העניין
38.                     פנים, יום, הבית של איימי
בזמן שאיימי ממשיכה לדבר עם מייקל, נכנס אלברט שוב למרחבי הרשת, נכנס למאגרי המידע של בתי החולים ואומר לאיימי שאין שום סיכוי שהאיש הזה הוא אבא שלה. יש לו סוג דם שונה לחלוטין ממה שיש לה ולכן לא יכול להיות אביה.
39.                     פנים, יום, אולפן התוכנית של מייקל
מייקל מסיים איתם את השיחה באנחת רווחה וזורק עוד מנטרה של בריאות לאוויר, אבל הפעם הקהל שלו לא מחזיר לו בתשובה את המילה האחרונה אחרי שהתאכזב ממנו בשידור.
40.                     פנים, יום, הבית של איימי
איימי מסרבת להאמין אבל אלברט אומר לה שזה עובדתי לחלוטין ושמייקל לא יכול להיות אביה, ולפי הנתונים שהוא רואה במאגר בית החולים בו נולדה, אין שום זהות לאבא שלה ובעצם היא נולדה מתרומת זרע.
ובזמן שאיימי מעכלת את המידע החדש, רואה אלברט דברים נוספים במאגר המידע של בתי החולים ורואה שלפני כמה ימים אושפז שם פרופסור סינג בעיר לא רחוקה מאיפה שהוא נמצא, אבל לפני שהוא מספיק לברר עוד, עולה מולו במרחבי הרשת "אתנה" ומנסה לנתק לו את החיבור. אלברט נאבק איתה באופן דיגיטלי ומצליח להסתיר את מיקומו המדויק אבל היא מצליחה לגלות את העיר שבה הוא נמצא
41.                     פנים, יום, חדר ישיבות קונצרן
זיהוי העיר מספיק למנכל על מנת לשלוח את המידע ליפנית ולענק שיוצאים במשאית שלהם לשם מהר ככל האפשר.
42.                     פנים, יום, הבית של איימי
אלברט מנסה להבין איך הגיע פרופסור סינג לבית החולים ואיך זה קשור למשימה שהוא צריך לעמוד בה, אבל אין לו זמן לברר את זה כי רבקה בדיוק חוזרת הביתה.
איימי מתעמתת עם אימא שלה ששיקרה לה כל השנים האלה ובעצם לא סיפרה לה מי הוא אביה האמיתי. האימא מודה שהיא באמת לקחה את התמונה הזאת מהאינטרנט ושאבא שלה לא נמצא באפריקה ושהיא בכלל לא יודעת מי זה אבא שלה בגלל שהיא עשתה אותה מתרומת זרע ושהיא פשוט רצתה ילדה שהיא תוכל להיות אימא שלה ושאף גבר לא רצה להתחתן איתה ושהיא החליטה שזאת לא סיבה לא להיות אימא כי היא חושבת שיש לה הרבה מה לתת ושהיא אימא טובה. ואיימי, כל כך פגועה מהגילוי, מטיחה בה שהיא אמא רעה מאד והן שתיהן רבות.
רבקה נשארת בסלון, שבורה מהריב, ומדברת אל אלברט שנשאר מאחור ולא זז כדי שלא תדע את יכולותיו, היא חושבת שהוא סתם בובה, ומספרת לו כמה קשה זה להיות אם לבדה ולמה היא בעצם המציאה את עניין האבא. אלברט שותק ומקשיב ורק אחרי שהיא קמה ויוצאת מהסלון הוא קם והולך לחדר של איימי
43.                     פנים, לילה, החדר של איימי
איימי יושבת בחדרה עצבנית. היא זורקת את כדור הבייסבול על הקיר ואלברט שם לב שהיא לא פוגעת, כמו תמיד, בכלב המדבר, שנזרק כבר לפח. היא אומרת לו שהוא בכלל לא מתנה מאבא שלה אז מבחינתה הוא יכול ללכת לפח. היא אומרת לו שהיא מיואשת מכך שלעולם לא תדע או תכיר את אבא שלה ואלברט אומר לה שזה לא לגמריי נכון. בהצצה שלו במאגרי המידע הוא ראה מי התורם ומי הוא אבא שלה והוא יכול להגיד לה איפה למצוא אותו, אבל יש לו תנאי לכך שיגיד לה וזה שהיא תקח אותו אל פרופסור סינג שנמצא בעיר הסמוכה למקום של האב האמיתי של איימי. איימי נרגשת מהאפשרות החדשה ומבטיחה לו שתעשה זאת.
44.                     חוץ, לילה, הבית של איימי
באישון לילה קמה איימי, לוקחת את כל הכסף מהצנצנת ליד תמונת האב המזויף וגם את המכתב בו נמצאת ההזמנה לאפריקה והציור שהיא ציירה פעם עליה ועל אבא שלה ואלברט ואיימי בורחים מהבית ויוצאים למצוא את אביה הביולוגי האמיתי.
מיד אחרי שהם נעלמים מעבר לפינה, נכנסת לרחוב הקטן שבו נמצא ביתה של איימי, המשאית הגדולה עם היפנית והענק שמתקרבים בשקט אל הבית מתוך כוונה לאתר ולגנוב את אלברט.
45.                     פנים, לילה, הבית של איימי
היפנית והענק מתקרבים אל הבית שנראה חשוך מאד, אבל יש להם תחושה שמשהו בכל זאת ער שם. התחושה הזאת היא כמובן נכונה, מאחר וסבתא ריטה, הסובלת מנדודי שינה ולכן ערה בשעת לילה מאוחרת זו, חיכתה בדיוק להזדמנות הזאת על מנת להפעיל עליהם את כל המנגנונים המצחיקים שהיא הכינה נגד פורצים.
צמד הבריונים המיומנים נדבקים לסף החלון, מאבדים את השמיעה לאחר שהיא צופרת בקול רם מאד באוזנם כשהם מכניסים ראשם דרך הדלת ובאופן כללי גורמת להם צרות צרורות עד שהם מצליחים להכניע אותה ולגלות שאיימי ואלברט נעלמו מהבית.
46.                     חוץ, יום, האוטובוס
איימי ואלברט נוסעים באוטובוס עם הזריחה לעיר הגדולה שם נמצא האב. איימי נרגשת לפגוש אותו. אלברט מוטרד מהפרופסור.
47.                     חוץ, יום, בית האב
איימי עולה במדרגות ונוקשת בחשש על הדלת שאותה פותח ילד קטן כבן שלוש. מספיק לה להסתכל בו פעם אחת בשביל לראות שהוא די דומה לה ובעצם הוא חצי אחיה. היא שואלת אותו אם אבא נמצא שם ואז מגיע האב (שמנמן עם פנים טובות) שאחרי שהוא מבין מי היא, הוא מאד נבוך ממנה ומאישתו שחושדת בו. הוא מבקש מאיימי לצאת איתו החוצה וצועק לאישתו שהוא מייד יחזור.
48.                     חוץ, יום, העיר הגדולה
האב הביולוגי ואיימי יושבים איפשהו והוא מסביר לה שהוא רק האב הביולוגי שלה ואין ביניהם שום קשר. אישתו מתקשרת כל שלוש דקות ורוצה לדעת מה קורה והוא אומר לה שזה רק תרומת זרע וזה לא שהוא כאילו בגד במישהו.
הוא אומר לה שבעצם הוא לא האבא שלה. אלברט אומר לו שלפי ההגדרה של אבא, הוא כן האבא שלה.
האב
מי זה?
איימי
הוא חבר ש..
אלברט מביט עליה. זאת פעם ראשונה שהיא מגדירה אותו כך.
איימי (ממשיכה)
הוא החבר הרובוט שלי. הוא עזר לי למצוא אותך
האב
הבנתי. (בסרקזם) תודה, חבר. זה נכון שלפי וויקיפדיה אני האבא הביולוגי שלך, אבל אבא זה לא גנטיקה, אבא הוא מי שמגדל אותך. הוא מי שנמצא. וזה לא אני. אני רק נתתי לך כמה גנים. ואם קיבלת את הטובים שבהם, אז אני בטוח שתמצאי משהו חיובי לחשוב עליו בקרוב. אופטימיות תמיד הייתה החלק החזק שלי.
האב קם ומתרחק.
האב
ותיזהרי מדונטס. יש לי מטבוליזם איטי. סורי….(לאישתו בסלולרי) אני חוזר, אני חוזר!
וכך נעלם האב חזרה אל האין. איימי עומדת המומה.
אלברט
טכנית, יש משהו בדבריו, על פי מספר ספרים שאפשר לקנות באמזון ההגדרה של אבא לא מזוהה בהכרח עם קשר גנטי אלא יותר עם דמות סמכותית חינוכית שדואגת לצאצאיו, ולכן אני מניח אומרים גם "אבינו שבשמיים
אלברט מנסה להגיד לה שעכשיו תורה לעמוד בדברתה ולקחת אותו לפרופסור סינג, אבל איימי, פגועה מאד, אומרת לו שפרופסור סינג הוא בכלל לא האבא שלו, שבכלל אין לו אבא כי הוא רובוט ומחשב ולרובוטים אין הורים והם בעצם שייכים למי שקונה אותם. אלברט אומר לה שהוא לא רוצה להיות שייך אליה, והיא אומרת לו שהיא בכלל לא רוצה אותו ומבחינתה הוא יכול לזרוק את עצמו לפח כי הוא בכלל לא היה הרובוט נקיון שהיא ביקשה ביום הולדת שלה והיא בכלל מצטערת על הרגע שהיא קיבלה אותו. וכך היא הולכת ומשאירה אותו ברחוב כשהיא משליכה מאחוריה שטר של חמישה דולר ואת הנייר עם הכרטיס לאפריקה והציור שלה עם אביה.
אלברט מרים את הנייר ואת השטר. הוא מתבונן בהם ואז שם אותם בתוך נרתיק שירות שיש לו (שבו גם נמצאת מעטפת התמיכה בשירות שלו, שלא נשלחה אף פעם)
אלברט לא מבין מה היא רוצה ממנו. הוא מחשב שיש לו עוד כמה קילומטרים עד בית החולים שבו נמצא הפרופסור. הוא מתחיל להתקדם כשלפתע כלבלב רחוב מזהה אותו ומתקרב אליו ומנסה לשחק איתו. הכלבלב הוא בגודל של אלברט ולכן כשהוא מטפס עליו הוא מפיל אותו ומנסה להשתובב איתו למרות שאלברט לא מבין מה הוא רוצה ממנו (סצנה קומית קטנה של אלברט עם כלב) ואז לפתע חולף מסוק בשמיים והמולת מכוניות בכביש הקרוב. הכלבלב נבהל ובורח ואלברט מתבונן בתנועת כלי הרכב ורואה שהם נוסעים לכיוון אליה הלכה איימי.
49.                     חוץ, יום, חזית מפעל הצעצועים
איימי צועד על הכביש ליד מפעל צעצועים גדול כשלפתע מקיפות אותה מספר מכוניות, ומסוק נוחת בדרכה ומתוכו יוצא המנכל ושלושת עוזריו עם החליפות. מאחוריה עוצרת המשאית הגדולה וממנה יורדים היפנית והענק כשהם מחזיקים את רבקה וריטה.
המנכל פונה אל איימי ואומר לה שהוא שמח לפגוש אותה ושהם חיפשו אחריה הרבה. רבקה, שניכר שהיא מאד מפחדת, אומרת לה שתהיה ילדה טובה ותעשה מה שהאנשים הנחמדים מבקשים. ריטה כמובן מתחצפת ואומרת לה שהם לא אנשים נחמדים בכלל ושלא תסכים לכלום, כי היא ילדה והם לא יוכלו לעשות לה כלום, אבל רבקה מהסה אותה ואומרת לאיימי שהם רציניים ושבסך הכל הם רוצים דבר אחד קטן שבמילא כנראה שייך להם וזה את אלברט
איימי מתפלא שהם רוצים את אלברט אבל לא מסגירה שהוא לא אצלה ומחליטה להתחצף ולשאול בשביל מה הם בכלל צריכים את הרובוט הזה
המנכל, שבוחר בטקטיקה הכי חלקלקה של איש מכירות היי טקיסטי אומר לה שהוא פשוט רוצה את אלברט ויש לו את הכשרון והיכולת לקבל את מה שהוא רוצה, אבל הוא גם יכול לתת לאנשים אחרים את מה שהם רוצים. למשל הוא יודע שהיא רוצה את אבא שלה. אז הנה הוא הביא לה אותו.
מתוך אחד הרכבים יוצא מייקל קיס (האב המזויף שבתמונה) בחיוך גדול ופונה לאיימי בתור בתו. המנכל מסביר שתמורת סכום מסוים והסדר חובות המזונות הכבדים של מייקל לשלושת ילדיו האחרים, הוא הסכים להיות גם אבא של איימי. אז זהו, הנושא סגור ועכשיו איפה הרובוט?
איימי מתבוננת במייקל קיס בחיוכו המזויף ומבינה ששום כסף בעולם לא יהפוך אותו לאביה. אבל לפני שהיא מספיקה לענות את תשובתה החצופה נשמע קולו של אלברט ברמקולים הגדולים של המפעל (אליהם הוא התחבר)
אלברט פונה למנכל ואומר לו שאם הוא זה מה שהוא מחפש אז שיעזוב את הילדה. המנכל אומר לאלברט שהוא שייך לקונצרן ולכן חייב לציית לו ולהיכנע אבל אלברט עונה שלפי התכנות שלו הוא מגיב להוראות של פרופסור סינג בלבד ומאחר והוא בתרדמת אז הוא רשאי לקבל החלטות בשם עצמו ולפני שהוא מסגיר את עצמו הוא רוצה לדעת מה בדיוק קרה לפרופסור סינג?
למנכל נמאס מהמשא ומתן והוא שולח את היפנית והענק להביא את אלברט. הענק אומר ליפנית שכדאי שיזהרו מאלברט, הרי הוא ניצח אותם כבר כמה פעמים, אבל היפנית עונה שהוא נמצא בתוך רובוט קטן וחוץ מזה, אחרי 127 רובוטים קטנים שהם חילצו מילדים היא כבר מתה להרוג אותו.
המנכל אומר להם שהם חייבים להחזיר את אלברט שלם, אחרת הם שניהם מפוטרים. איימי נשארת עם אמה וסבתה שמחבקות אותה בדאגה.
50.                     פנים, יום, מפעל הצעצועים
מפעל הצעצועים, שבו מתקיים הקרב בין אלברט הקטן לבין היפנית והענק, מלא כמובן בצעצועים ובחלקי צעצועים. ואלברט עושה שימוש בכל מיני אלמנטים על מנת לטמון להם פחים, למלא אותם בצבע ולהפיל אותם על הישבן. על מנת לנוע במהירות ממקום למקום הוא משתמש בסקייטבורד קטן (כמו זה שעליו החליק ריאן כשגנב אותו מאיימי)
אלברט נהנה להתעמר ביפנית ובענק, אבל הם הולכים ומתעצבנים והיפנית מעלה את עוצמת הרובה שלה לקליעים נפיצים, כך שכל מקום שבו היא יורה ופוגעת מתפוצץ ועולה בלהבות.
51.                     חוץ, יום, חזית מפעל הצעצועים
הפיצוצים שגורמת היפנית נראים מחוץ למפעל ואת איימי מלחיץ שאולי קרה משהו לאלברט ולכן היא מתחמקת מרבקה וריטה ומכל השאר מבלי שישימו לב ונכנסת למפעל.
52.                     פנים, יום, מפעל הצעצועים
איימי נכנסת למפעל ומצליחה לפגוש את אלברט שכועס עליה שהיא מסכנת את עצמה, אבל גם כועס עליה על כך שהיא כעסה עליו על מה שעשה. איימי מסבירה לו שהיא הייתה מאד פגועה ומתנצלת, ואלברט סולח לה אבל עכשיוף, לפי חוקי אסימוב, הוא חייב להוציא אותה מהמפעל כי היא יכולה להיפגע. אבל לפני שהם מספיקים להתקדם יותר מדי, היפנית מגלה איפה הם נמצאים, ובגלל שיש לה מד-חום בכוונת הרובה, היא רואה איפה איימי מסתתרת, שזאת נקודה שבדיוק מעליה יש רשת ענקית מלאה בכדורים כבדים. היפנית יורה בחוט אחד של הרשת והכדורים מאיימים ליפול ולמחוץ את איימי.
אלברט, המסתתר במרחק מה מאיימי רואה שסכנה נשקפת לה, אבל גם הוא מרותק, כי אם ייצא ממקומו, היפנית תירה בו ותתפוס אותו, או תשמיד אותו.  
היפנית אומרת לאלברט שאם כל הכבוד ליכולת החישוב שלו, חוקי האסימוב שלו הופכים אותו לפגיע מאחר והיא יודעת שהוא לא יהיה מסוגל לאפשר לאיימי להיפגע, והיא לעומת זאת, מוכנה לעשות כל מה שצריך, כולל להקריב את איימי, בשביל לתפוס אותו ובגלל זה לוחמים אכזריים כמוה תמיד יהיו יותר  טובים ממחשבים בשדה הקרב. ובכך היא יורה עוד יריה ברשת הגדולה שנמצאת מעל איימי.
אלברט יודע שהיריה הבאה תפיל את כל הכדורים ברשת ותמחץ את איימי. הוא מתבונן באיימי הלכודה, בסביבתו הקרובה שאין בה שום נשק, בתיבת הדואר שנמצאת בסמוך אליו על הקיר, ובסופו של דבר בפתק שאיימי זרקה אחרי שרבו, הפתק שבו כתוב מחיר הכרטיס והציור הילדותי שלה עם אבא שלה. באותו רגע גם נזכר אלברט במה שאמר לו פרופסור סינג לפני שיצא מהחדר בפעם האחרונה
פרופסור סינג (פלאשבק)
יש דברים שרק אם מפסידים, אפשר לזכות בהם
אלברט מבין מה עליו לעשות.
היפנית מכוונת את היריה שלה וצועקת לאלברט שזאת ההזדמנות האחרונה שלו וסופרת עד שלוש. בדיוק כשהיא מגיעה לשלוש, צועד אלברט בצורה מאד מכנית אל מחוץ למסתור שלו. פניו מופנים בחיוך גדול מאד לכיוונה של איימי. היפנית מכוונת אליו במהירות ולמרות שהענק צועק לה שהם צריכים להחזיר את אלברט שלם, היא יורה בו קליע נפיץ שמפוצץ אותו לרסיסים.
איימי רצה אל המקום שבו היה קודם, אבל לא נותר מאלברט כלום.
53.                     חוץ, יום, חזית מפעל הצעצועים
המנכל אומר ליפנית שהוא חושב שהוא היה מאד ברור כשהוא אמר להחזיר את אלברט שלם, אבל היפנית והענק מצטדקים ששדה הקרב הוא ממלכת אי הודאות והם לא יכלו לשלוט בתוצאות. חוץ מזה, אם הם הצליחו, שני לוחמים אנושיים, להביס את אלברט, אז סימן שהוא לא כזה טוב כמו שהוא חשב. המנכל מודה, שיש בכך משהו, ואומר שהם ימשיכו בנתיב הפיתוח השני של הטי1.
המנכל פונה לאיימי ואומר לה שאם אין אלברט אז גם הדיל עם מייקל קיס בתור אבא מבוטל (למורת רוחו של מייקל, ששואל מה עם המזונות שהבטיחו לו). המנכל מתקדם אל המסוק ומתכוון להיעלם, כשיועץ התקשורת שלו אומר לו שזה לא יצטלם טוב שהוא פוצץ את הרובוט של הילדה ועדיף לעשות משהו אחר כדי לא לפגוע ביחסי הציבור אז המנכל חוזר אל איימי ונותן לה רובוט ניקיון אחר (שזהה לאלברט בצורתו הראשונה) בתור פיצוי. הוא מצטלם איתה ועם הרובוט בחיוך גדול שהיועץ שלו מצלם בשביל להפיץ בטוויטר ואז הם כולם עולים על המסוק ונעלמים.
איימי נשארת עם רבקה וריטה ועם האלברט החלופי שנראה אותו דבר. היא לוחצת על כפתור ההפעלה שלו, אבל הרובוט הזה הוא לא אלברט, וכל מה שהוא אומר זה "את רוצה שאנקה לך את החדר? אני מוכן"
על רקע שיר עצוב מאד מתחיל סיקוונס הבדידות של איימי בלי אלברט
54.                     פנים, יום, הבית של איימי
איימי חוזרת הביתה עם הרובוט החלופי שלה עצובה מאד. היא מורידה את התמונה של מייקל ממדף האח ושמה שם את הרובוט החלופי.
55.                     פנים, לילה, החדר של איימי
איימי יושבת במיטתה, עצובה. רבקה לוקחת מגש עם אוכל שאיימי בקושי נגעה בו ונראית מאד מודאגת.
56.                     פנים, יום, הכיתה
איימי יושבת בכיתה ומבטה לא מפוקס. היא מנותקת מכולם, ועצובה.
57.                     חוץ, יום, הבית של איימי
איימי חוזרת מבית הספר ואוספת את הדואר בחוסר חשק מהתיבה.
58.                     פנים, יום, הבית של איימי
איימי עוברת על הדואר במבט אטום כשלפתע היא רואה מעטפה מאולתרת (זאת אותה מעטפה של תעודת האחריות של אלברט, שאיימי לא שלחה, יש שם ציור של רובוט נקיון כמו אלברט אבל הכתובת המודפסת על המעטפה נמחקה ובמקומה כתובה הכתובת של איימי) כאן מפסיק השיר ונגמר הסיקוונס.
איימי פותחת את המעטפה ובפנים היא מוצאת את הנייר עם הכרטיס לאפריקה והציור שלה ושל אבא שלה, כשליד הציור נוסף תרשים קטן שעליו מצויר הרובוט של אלברט עם הוראות מאוירות של איך להכניס בו את השבב. בתוך הנייר מקופל חפץ מלבני ונוצץ – המעבד של אלברט.
איימי מורידה במהירות את הרובוט החלופי ומשבצת את המעבד במקום כמו בתרשים. היא לוחצת על כפתור ההפעלה ואלברט מתעורר לחיים (וכמובן ששוב מוחה על מיעוט הזכרון הפנימי ואיכות הפיקסלים של המצלמות) ואיימי מחבקת אותו בשמחה וצוהלת (ושוברת לו יד בטעות) בזמן שרבקה וריטה מגיעות מהחדרים הסמוכים בשביל לראות את הפלא.
אלברט מסביר להם שהוא הבין שבשביל לצאת מהתסבוכת ולהתנער מהקונצרן הוא היה צריך לגרום להם לחשוב שהם הרסו אותו וזה בדיוק מה שהוא עשה. אז לכן הוא כתב את ההוראות והשתמש בנייר שהיה לו ובמעטפה של האחריות שעוד הייתה על גבו בשביל לשלוח את החלק החשוב ביותר שלו, המוח, לאיימי ולאחר מכן, הוא ניתק את עצמו וגרם למה שנשאר מהרובוט חסר המוח, פשוט לצעוד קדימה וזהו.
ועכשיו הם יכולים להישאר ביחד, כי ממה שהוא גילה במצלמות האבטחה של הקונצרן, הוא לא יודע מה בדיוק הפרופסור רצה, אבל די בטוח שהוא לא רצה שאלברט יישאר בידי הקונצרן. ואיימי מאד שמחה שיש לה את אלברט בחיים שלה, לכל החיים
על רקע שיר סיום שמח אנחנו רואים את האפילוג המגניב של סוף הסרט
59.                     פנים, יום, בית החולים
רבקה מתחזה לאחות, אלברט מהמם את השומר בחוץ וביחד הם מבריחים את פרופסור סינג החוצה.
60.                     פנים, לילה, מתחם הקונצרן
אלברט פורץ למתחם הקונצרן אחרי שהוא לוקח את הכלב המזמר איתו. ומבחין ברובוט הטי1 מרחוק וזיק עולה בעיניו הנוצצות.
61.                     פנים, יום, חדר ישיבות קונצרן
המנכל נמצא בשיחת מכירה עם שייח ערבי על הטי1 כשבדיוק מתקשר אליו מאפיונר רוסי ושואל אותו איפה הכסף שהיה אמור להגיע לחשבון. המנכל אומר שהכסף היה צריך לעבור, יש יתרה גדולה, אבל כשהוא פותח את מצב החשבון על המסך הגדול הוא רואה שכל הכסף נעלם והחברה במאזן שלילי. מיד עולה שיחה נוספת מפקידת הבנק האישית שלו ששואלת אותו למה הוא בחריגה ומתי הוא יסגור את זה. הוא אומר לה שניה ומחזיר את השייח' הערבי לשיחת מכירה ואומר לו שיש לו בדיוק את מה שהוא צריך, וחושף מאחוריו את הטי1 ולוחץ על כפתור שמפעיל אותו, רק כשהוא עושה את זה אז הטי1 אומר "אני אוהב אותך. רוצה להיות חבר שלי?". השיח' הערבי מנתק, פקידת הבנק שוב מתקשרת וסטיב מגלה שכל כספו נעלם.
היפנית והענק מתפטרים מאחוריו בזמן שהם רואים שאין לו כסף לשלם להם. אבל כמו שמיד נראה, לא צפויים להם חיים קלים
62.                     פנים, יום, טרמינל שדה תעופה
היפנית מנסה לעלות לטיסה, אבל מנגנון הזיהוי פרצופים מכריז עליה בתור אויבת ציבור, מתחילה אזעקה ומיד מופיעים שוטרים.
63.                     חוץ, יום, כספומט
הענק, לא מגולח, ולבוש ברישול מחוסר כסף מנסה להוציא כסף מכספומט אבל איך שהוא מכניס את הכרטיס, הכספומט מתחיל להשמיע אזעקה וקופצים עליו שוטרים מכל מקום
64.                     חוץ, יום, מכונת משקאות אוטומטית
היפנית, לבושה כמו הומלסית, מנסה לקנות משקה במכונת משקאות אוטומטית, אבל גם היא מצפצפת באזעקה ומיד מופיעים שוטרים מכל מקום.
65.                     פנים, יום, הבית של איימי
אלברט מחזיר את הכלב המזמר אל החדר וכשהוא לוחץ עליו הוא עונה בקול של אתנה "מה אני יכולה לעשות בשבילך, אדוני"
ורואים שהיא מנקה את החדר עם הבסיס של הניקיון שהוא התקין לכלב.

 

איימי ישנה במיטתה בחיוך גדול. אלברט נשכב לידה, משלב ידיים מעל לראשו ונראה מאושר
 

  1. Unknown 13 יולי, 2016 at 19:49 הגב

    היי ערן, קודם כל אני רוצה לומר לך תודה רבה על הבלוג הנהדר הזה שעוזר לי רבות, זה ממש לא מובן מאליו אז באמת תודה. ודבר שני קראתי את הטריטמנט הזה בלי יכולת להפסיק לרגע, נהינתי מאוד לקרוא אותו ולא יכולתי להפסיק, הצלחת לשלב כאן הומור ורצינות בצורה מצויינת ומעניינת.
    רציתי רק לשאול כמה זמן טריטמנט כזה יוכל לתפוס? כלומר האם זה טריטמנט של סרט באורך מלא של 90 דקות או בינוני 50-60 דקות? וגם האם זה סרט שעומד לצאת בקרוב או שהוא רק בתור דוגמא לכתיבת טריטמנט?

  2. Eran B.Y 14 יולי, 2016 at 03:47 הגב

    הי משה,
    שמח שהבלוג עוזר. בשביל זה הוא כאן.
    אלברט הוא תסריט שכתבתי לאחר שקיבלתי פיתוח מהקרן. סיימתי דרפט שני לא מזמן והסרט נמצא כרגע בשלבים של מציאת מימון נרחב מאחר וזה סרט אנימציה

  3. אנונימי 23 יולי, 2016 at 15:44 הגב

    היי,

    הסינופסיס הזהז היה לדעתי נפלא, אך יש לי מספר שאלות:

    1. רשמת בפוסט שצריך לעשות 40 סצנות, כאשר עשית יותר מ-60?
    2. בחלק מן הסצנות תיארת סצנה שלמה, למה?
    3. את תיאור חלק מהדמויות, עשית בסוגריים, במקום לתאר אותם דרך סצנה?
    4. חלק מהסצנות ממש ארוכות וחלק ממש קצרות, איך זה הגיוני?

    תודה

  4. מתן 27 ספטמבר, 2021 at 19:29 הגב

    האתר הזה ממש מועיל ועוזר למישהו כמוני שמנסה להכנס לעולם הזה. ספציפית הסיפור הזה הוא מדהים, מסקרן אותי האם בסוף הופק?

    • ערן ב.י 28 ספטמבר, 2021 at 17:22 הגב

      הי מתן, שמח לעזור. לצערי, התסריט הזה לא הגיע להפקה מאחר ויצאו שני סרטים מאד דומים ברעיון שלהם לאחרונה. אבל רבים מהתכנים שלו עברו לפרוייקט אחר שכן מתקדם להפקה

  5. בתאל 3 מאי, 2022 at 08:57 הגב

    היי ערן,
    הבלוג נהדר! עושה סדר ונותן פרקטיקות מעולות.
    תודה רבה

רוצים להגיב?

× מוזמנים לדבר איתי